Budgetbeheer
Wat is Budgetbeheer?
Het is de kunst om niet meer geld uit te geven dan wat er binnenkomt.
Geld komt meestal eenmaal per maand, aan het einde van de maand binnen.
Maar de boodschappen, de woonlasten, zoals huur, en de telefoon moeten vaak eerder worden betaald. Het is daarom belangrijk te weten welke volgorde u moet aanhouden voor het betalen van de rekeningen. Soms kan de betaling even wachten, maar als u het vergeet heeft dat soms vervelende gevolgen. Mogelijk extra kosten.
Wij kunnen u helpen met het op tijd betalen van de rekeningen en eventueel het aanvragen van een betalingsregeling. Budgetbeheer levert u geen stress op. Per cliënt spreken wij af wat wij wel en niet voor u doen. Wat kunt u van ons verwachten?
Budgetbeheer bij Stichting BBB
Overigens kunt u op elk gewenst moment de Overeenkomst van Dienstverlening opzeggen. Dat kunnen wij ook als u zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.
Pakket Budgetbeheer
Bij budgetbeheer kunt u de volgende dienstverlening afnemen. Waarvoor u kiest leggen wij vast in de Overeenkomst tot Dienstverlening.
- 1Inventariseren van inkomsten, uitgaven, vermogen en eventuele schulden;
- 2Opstellen van een overzicht inkomsten en uitgaven (budgetplan);
- 3Informatie inwinnen bij diverse relevante instanties/instellingen over financiële zaken;
- 4Met volmacht wijzigen van relevante gegevens bij dezelfde instanties/instellingen;
- 5Machtiging bankrekening dan wel positie op Derdenrekening Stichting BBB;
- 6Aanvragen relevante toeslagen om het inkomen van cliënt te optimaliseren;
- 7Aanvragen kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschapheffing;
- 8Verzorgen van de jaarlijkse belastingaangifte ( box 1 )
- 9Aanvragen bijzondere bijstand voor de kosten van budgetbeheer (indien van toepassing);
- 10Als doorbetaling van de vaste lasten niet lukt hierover contact opnemen met cliënt;
- 11Het uitvoeren van administratieve taken die voortvloeien uit de budgetbeheer;
- 12Postverwerking van de financiële administratie van cliënt;
- 13Het maandelijks versturen van een overzicht van inkomsten en uitgaven aan cliënt.